Op zoek naar een (afstudeer)stage?

11 januari 2017

Nibag is op zoek naar een student die het leuk vindt om een marketing- en/of communicatieplan op te stellen in relatie tot de woningmarkt. Hierbij ga jij met name de particuliere woningeigenaren binnen de landsgrenzen onder de loep nemen, om vervolgens onze zichtbaarheid en vindbaarheid te verhogen. En teneinde onze afzet van enkele van onze huidige diensten te verleggen naar deze voor ons nader te ontginnen afzetmarkt. Onze unieke propositie waar zeker rekening mee dient te worden gehouden is onze voorliefde voor cultureel erfgoed. Met andere woorden: hoe bereiken wij de particulieren in het deelsegment ‘monumenteigenaren’?

Omschrijving Organisatie
Nibag is een zakelijke dienstverlener. Wij helpen met het beheren en verbeteren van huisvesting. Onze inspecteurs meten, onze adviseurs weten, onze projectmedewerkers maken en onze beheerders bewaken. Hierbij staan doorlopende service en het continu ontzorgen van onze klanten centraal. Huisvesting vraagt dan ook om een integrale en beheersbare aanpak. Als regisseur bouwen wij elke dag, op basis van ons dienstenportfolio, met en voor elkaar, aan een waardevolle toekomst.

Beschrijving Onderzoek
Je bent vrij om in te zoomen vanaf ontwikkelingen in de woningmarkt op macroniveau tot en met wat er speelt achter de voordeur van een woning. Vervolgens willen we enkele vragen beantwoord zien:

  • Welke behoeften zijn actueel en welke trends zijn er te signaleren die relevant zijn?
  • Zijn onze diensten/producten hot en welke dienen te worden (door)ontwikkelt?
  • Welke kansen en bedreigingen zijn er?
  • Welke concurrenten zijn actueel en hoe kunnen we deze (inhalen en) voorblijven?
  • Is een confrontatiematrix SWOT zinnig? Of zie jij andere instrumenten beter passen?
  • Hoe verhogen wij onze zichtbaarheid en vindbaarheid?
  • Hoe zijn particuliere woning- en/of monumenteigenaren het best te bereiken?
  • Welke segmentatie en marketingmix zou jij adviseren?
  • Welke platforms en reclame uitingen hebben commercieel de meeste impact?
  • Welke marketing en communicatietrucs weet jij in stelling te brengen?
  • Hoe kijk je aan tegen de wijze waarop de particulieren dit gaan afnemen bij Nibag?
  • Hoe kijk je aan tegen de afzet aan qua (potentieel) volume?

Bovenstaande beschrijving behelst een leidraad en is uiteraard bespreekbaar.

Omschrijving profiel student
HBO/Universitair denk- en werkniveau, zelfstandig, onderzoekgericht, communicatief, creatief, assertief, kennis van markten en een voorliefde voor erfgoed is pre. Het is belangrijk dat je gemotiveerd bent, overzichtelijk en systematisch werkt. Je bent enthousiast, flexibel, pro-actief en besluitvaardig.

De standplaats is Oss.

Opleiding: Marketing en Communicatie, MER, Commerciële economie, Technische bedrijfskunde ….

Kun jij je vinden in dit profiel? Mail dan je sollicitatie en Curriculum Vitae naar k.bekkers@nibag.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Terug naar overzicht