MVO jaaroverzicht 2023

Ontdek de initiatieven die Nibag in 2023 heeft genomen in ons MVO jaaroverzicht. Lees meer over deze initiatieven op het gebied van milieu, sociale verantwoordelijkheid en economische duurzaamheid. Zo zetten we ons in voor goede doelen, sponsoren we initiatieven van collega’s en kopen we duurzaam in!

Nibag en sociaal ondernemen

Bij Nibag vinden wij het belangrijk om mensen met een kwetsbare arbeidspositie aan het werk te helpen. We proberen hier op meerdere manier aan bij te dragen. We hebben bijvoorbeeld contact met scholen, het UWV, leger des Heils, gemeenten en sociale werkplaatsen. Hierdoor proberen we iedereen een passende werkplek te bieden: van statushouders tot starters op de arbeidsmarkt of mensen die al een langere tijd een WW-uitkering hebben.

IP221206LH2-070

PSO-gecertificeerde organisatie

De afgelopen jaren hebben wij ons ingezet om werkplekken te bieden aan mensen met een kwetsbare arbeidspositie. Met resultaat: want wij hebben inmiddels het PSO certificaat mogen ontvangen. Om aangenaam werken mogelijk te maken voor iedereen kijken wij naar wat een persoon nodig heeft bij ons om aan de slag te gaan. Dat kan extra begeleiding zijn om de taal te leren, maar ook een werkplek met zo min mogelijk prikkels.

Partner van AANtWERK

Bij Nibag vinden we aangenaam werken voor al onze collega's belangrijk. Een logische stap was dan ook om ons aan te sluiten bij AANtWERK. Een initiatief dat is ontstaan vanuit een grote behoefte om elkaar en anderen te inspireren en te informeren over inclusief ondernemen.

Onze PSO-pagina
IP201217LH1-048
IP221206LH2-070
IP201217LH1-048
aangenaam werken

Jaarlijkse traditie:
Nibag weekend weg!

Een van de leukste tradities bij Nibag is toch wel het jaarlijkse weekendje weg. Dit jaar zijn wij voor het Nibag weekendje afgereisd naar het mooie Brabant. Wat wij precies hebben gedaan? Check dan de aftermovie van het weekend!

Nibag weekend

Nibag zet zich in voor...

Nibag staat voor kwaliteit

Aangenaam werken, wonen en leven staat centraal in onze bedrijfsvoering. Zowel richting onze klanten als onze medewerkers. Kwaliteit is daar een belangrijk onderdeel van. Door dit te borgen, kunnen wij onze klanten het beste resultaat garanderen en kunnen onze collega's zich focussen op hun werkzaamheden als volwaardige professionals. Daarom investeren we doorlopend in het verbeteren van onze dienstverlening en een prettige, professionele werkplek voor onze collega's om onze klanten van dienst te kunnen zijn. Hierbij kijken wij niet alleen naar prijs-kwaliteitverhouding, maar zeker ook naar de impact op mens en milieu. Wij bouwen aan aangenaam werken, wonen en leven voor vandaag, maar borgen dit ook voor de generaties na ons.

NIbag kwaliteit 3
  • ISO 9001: deze internationale norm voor kwaliteitsmanagement is gericht op de kwaliteit van diensten, voortdurende ontwikkeling van de organisatie en tevredenheid van klanten en medewerkers. Wij zijn in het bezit van dit certificaat.
  • ISO 27001: deze internationale norm richt zich op informatiebeveiliging. Momenteel zijn wij bezig met het behalen van deze certificering.
  • ISO 14001: deze internationale norm voor milieumanagement is gericht op het continu verbeteren van milieuprestaties en de bescherming van het milieu. Wij zijn in het bezit van dit certificaat.
NIbag kwaliteit
NIbag kwaliteit 3
NIbag kwaliteit

Nibag sponsorde...

OCV de Spanvoggel
Tennisclub Enter logo
Reddingsbrigade Oss
Trees for all
Het bos van Oss
OCV de Spanvoggel
Tennisclub Enter logo
Reddingsbrigade Oss
Trees for all
Het bos van Oss

Duurzame en maatschappelijk verantwoorde initiatieven

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen houden wij ons bezig met het organiseren en steunen van mooie initiatieven. Hieronder een greep uit de initiatieven van afgelopen jaar.

• Zonnepanelen in Hengelo en Oss: Ons doel is om als organisatie CO2 neutraal te zijn in 2030. Daarom zijn er zonnepanelen op onze kantoren in Oss en Hengelo geplaatst. De panelen voorzien niet alleen de panden van stroom, maar ook onze elektrische auto's (en fietsen) kunnen opgeladen worden met de door ons opgewekte stroom.
  • Gouden groeier Bos van Oss: Sinds kort zijn wij 'Gouden Groeier' van het Bos van Oss. Een initiatief van de werkgevers in Oss met als doel de aanplant van een nieuw bos in de gemeente. We hebben dit jaar meer dan 300 bomen aan het Bos van Oss gedoneerd.
  • Groenstrook Oss: Dit jaar werd de groenstrook voor bij het kantoor in Oss aangeplant. Zo is er rondom de parkeerplaatsen een gemengde haag geplaatst en zijn er verschillende extra bomen aangeplant. In december zijn de eerste bollen de grond ingegaan, zodat we in het voorjaar kunnen genieten van een mooie bloemenpracht.
Gouden groeier
Groenstrook