MVO jaaroverzicht 2022

Ontdek de initiatieven die Nibag in 2022 heeft genomen in ons MVO jaaroverzicht. Lees meer over deze initiatieven op het gebied van milieu, sociale verantwoordelijkheid en economische duurzaamheid. Zo zetten we ons in voor goede doelen, sponsoren we initiatieven van collega’s en kopen we duurzaam in!

Duurzame alternatieven

Nibag streeft ernaar haar ecologische voetafdruk te verkleinen en een positieve bijdragen te leveren aan het milieu. Met dit doel voor ogen hebben we dit jaar een aantal duurzame initiatieven geïntroduceerd die hier een steentje aan bijdragen.

Elektrische vouwfiets Nibag-1

Elektrische vervoersmiddelen

Naast dat een steeds groter deel van ons wagenpark elektrisch is, kijken we ook naar andere duurzame vervoersmiddelen. Waaronder elektrische fietsen. Dit jaar introduceerden we daarom twee types elektrische fietsen: een vouw- en ‘gewone’ elektrische fiets. Deze fietsen bieden niet alleen een milieuvriendelijk alternatief voor autoverkeer, maar bevorderen ook een gezondere en actieve levensstijl. Efficiënt en duurzaam!

Duurzaam briefpapier

Om bewoners van de inspectie op de hoogte te brengen, versturen wij vaak nog brieven. Bij ons gaat er dus aardig wat papier doorheen. Tegelijkertijd proberen we CO2 te besparen. Erg tegenstrijdig! Daarom gebruiken we duurzaam briefpapier. Dit papier is gemaakt van 100% gerecycled materiaal en is niet gebleekt. Er worden dus geen (extra) bomen voor gekapt. Beter voor het milieu en voor onze ecologische voetafdruk!

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
IP201217LH1-048
Elektrische vouwfiets Nibag-1
IP201217LH1-048
certificeringen

Succesvolle verlenging van ons PSO- & MVO-certificaat

Afgelopen jaar zijn zowel onze PSO- als MVO-certificering hernieuwd. In de tussentijd hebben we natuurlijk niet stilgezeten. Samen zetten we iedere dag stappen om zo verantwoord en inclusief mogelijk te ondernemen. Met resultaat!

Nibag kwaliteit

Nibag zet zich in voor...

Nibag staat voor kwaliteit

Aangenaam werken, wonen en leven staat centraal in onze bedrijfsvoering. Zowel richting onze klanten als onze medewerkers. Kwaliteit is daar een belangrijk onderdeel van. Door dit te borgen, kunnen wij onze klanten het beste resultaat garanderen en kunnen onze collega's zich focussen op hun werkzaamheden als volwaardige professionals. Daarom investeren we doorlopend in het verbeteren van onze dienstverlening en een prettige, professionele werkplek voor onze collega's om onze klanten van dienst te kunnen zijn. Hierbij kijken wij niet alleen naar prijs-kwaliteitverhouding, maar zeker ook naar de impact op mens en milieu. Wij bouwen aan aangenaam werken, wonen en leven voor vandaag, maar borgen dit ook voor de generaties na ons.

NIbag kwaliteit 3
  • ISO 9001: deze internationale norm voor kwaliteitsmanagement is gericht op de kwaliteit van diensten, voortdurende ontwikkeling van de organisatie en tevredenheid van klanten en medewerkers. Wij zijn in het bezit van dit certificaat.
  • ISO 27001: deze internationale norm richt zich op informatiebeveiliging. Momenteel zijn wij bezig met het behalen van deze certificering.
  • ISO 14001: deze internationale norm voor milieumanagement is gericht op het continu verbeteren van milieuprestaties en de bescherming van het milieu. Wij zijn in het bezit van dit certificaat.
NIbag kwaliteit
NIbag kwaliteit 3
NIbag kwaliteit

Nibag sponsorde...

OCV de Spanvoggel
Tennisclub Enter logo
Reddingsbrigade Oss
Dierenpark zie zoo
Trees for all
OCV de Spanvoggel
Tennisclub Enter logo
Reddingsbrigade Oss
Dierenpark zie zoo
Trees for all

Duurzame en maatschappelijk verantwoorde initiatieven

In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen houden wij ons bezig met het organiseren en steunen van mooie initiatieven. Hieronder een greep uit de initiatieven van afgelopen jaar.

• Sjaals voor het goede doel: In samenwerking met BrabantZorg hebben wij breiclub 'Goed gemutst' opgericht. De bewoners breien mooie, warme sjaals. Wij verzorgen de wol. Deze sjaals worden vervolgens aan het goede doel "Eten voor Bernheze" gedoneerd. Een samenwerking waar we trots op zijn. Alle breisters kregen een chocolade hart als dank voor hun inzet.
  • Sponsoring Reddingsbrigade Oss: Sinds dit jaar zijn wij trotse shirtsponsor van Reddingsbrigade Oss, die dit jaar 50 jaar bestaan. De nieuwe shirts waren meteen goed zichtbaar tijdens het NK reddingszwemmen.
  • Steunen van grote en kleine projecten: Aangenaam leven: ons vertrekpunt is dat alle kleine beetjes hierbij helpen. Daarom sponsoren wij verschillende projecten. Vaak aangedragen door collega's, omdat ze zelf lid zijn of het goed doel een warm hart toedragen. Zo sponsorden we in 2022 verschillende sportverenigingen van onze collega's, waren we shirtsponsor van kunstproject 'De Vredekijker' en spaarden we dopjes voor het Diabetesfonds.
Reddingsbrigade Oss foto-1
Bijclub goed gemutst