MEDEWERKER AAN HET WOORD: ILSE HERMKENS

15 november 2022

STEL JE EVEN VOOR. WIE BEN JE, HOE OUD BEN JE EN OP WELKE VESTIGING WERK JE?

Ik ben Ilse Hermkens (voor sommige collega's nog steeds van Lith ;) ), 32 en ik werk in Oss.

HOE LANG WERK JE AL BIJ NIBAG? WAT IS JE FUNCTIE BIJ NIBAG?

Ik werk inmiddels iets meer dan 4 jaar bij Nibag als Marketing en Communicatiemedewerker. Als marketingafdeling zijn wij verantwoordelijk voor alles wat bij marketing en communicatie komt kijken. Zowel voor intern als extern.

Toen ik begon was er nog geen marketingafdeling bij Nibag. Er werd wel aan marketing gedaan, maar onze logo's stonden bijvoorbeeld nog in Paint en onze folders werden opgemaakt in Word. Ooit ben ik begonnen voor 24 uur, maar dat is heel snel opgeschaald. Inmiddels zijn we op de marketingafdeling met zijn drieën.

WAT MAAKT JE WERK UITDAGEND?

De diversiteit. Weinig van mijn dagen zijn hetzelfde. Uiteraard komen de 'standaard' marketingtaken voorbij als het bijhouden van de social mediakanalen of het omzetten van bestanden in de huisstijl. Maar wij worden ook ingeschakeld voor de bestickering van de vestigingen of we zijn een dag op pad voor het maken van de brandingfoto's.

VAN WELKE WERKZAAMHEDEN KRIJG JIJ DE MEESTE ENERGIE?

Ik vind grotere projecten, waar alles bij samenkomt, heel leuk om te doen. Vaak hebben die ook wat voeten in de aarde – wij zijn nogal perfectionistisch - en duren ze wat langer, maar om dan het eindresultaat te zien, is heel tof. Het branding-traject is daar een goed voorbeeld van. Als je ziet waar we vandaan komen en waar we nu staan: dat maakt me wel een beetje trots.

Maar juist ook die bijzondere projecten, die je niet per se verwacht bij de marketingafdeling, zijn heel leuk om te doen. Wij zijn nu bijvoorbeeld bezig met een samenwerking met de gemeente Oss om de groenstrook bij ons kantoor aan te pakken.

WAT IS EEN MOMENT WAT JE ALTIJD IS BIJGEBLEVEN BINNEN JE WERK?

Dat is een lastige. Met stip op één staat denk ik de stagiaire die in de hondenpoep stapte. Wij hebben een paar jaar geleden een lantaarnbordencampagne in Oss gedaan. Samen met een andere stagiair ging desbetreffende stagiaire de borden ophangen. Bij het eerste bord stapte ze niet in één keer, maar twee keer in de hondenpoep. Gelukkig kon ze er zelf ook om lachen.

Wat ik zelf daarnaast bijzonder vind om te doen, zijn de fotoshoots. Voor onder andere onze website zijn wij regelmatig onderweg met onze fotograaf Leonie. Dat betekent ook soms dat je bij collega's thuis over de vloer komt voor het maken van foto's. Dat blijft heel leuk! (En ja alle foto's die je ziet op onze website zijn collega's of bekende van collega's). Maar ook aanwezig zijn bij het NK van de reddingsbrigade als sponsor en het brouwen van bier voor de Duurzaamheidsprijs 2020 zijn momenten die bijblijven.

OP WELK BEREIKT RESULTAAT BEN JE TROTS?

Ik denk waar wij nu staan als marketingafdeling. Beetje bij beetje worden wij steeds professioneler en dat is heel tof om te zien en daar onderdeel van te zijn. Maar ook de Nibag-hoodie. Van tevoren weet je niet of zoiets aan gaat slaan. Regelmatig lopen collega's rond op kantoor in de hoodie. Dat blijft leuk om te zien. Vooral van collega's waar je het niet van verwacht.

WAARIN ZOU JIJ JE VERDER WILLEN ONTWIKKELEN?

Verder professionaliseren als marketingafdeling. Ik ben heel benieuwd waar wij over 10 jaar staan!

HOE KOMT AANGENAAM WERKEN, WONEN EN LEVEN BIJ JOU TERUG?

Als Marketing & en Communicatiemedewerker zie ik de slogan natuurlijk dagelijks voorbij komen. En aan het design heb ik zelf mee mogen sleutelen. Dus ik denk dat ik de slogan inmiddels kan dromen.

Maar alle gekheid op een stokje. Ik denk dat 'aangenaam werken, wonen en leven' voor mij overal in terugkomt. Aangenaam werken zit hem voor mij niet alleen in alles wat er naast het werk geregeld wordt (de weekendjes weg en pv-uitjes), maar ook hoe er meegedacht wordt. Door zowel de collega's als de directie. Ook op privégebied.

HOE ZIJN JE COLLEGA'S?

Als marketingafdeling zijn wij gedeeltelijk afhankelijk van de input van de collega's. Soms verbaas ik me erover hoe betrokken en hulpvaardig collega's zijn. Dat is niet overal zo. Dat begint heel klein met het aanleveren van informatie voor klantreferenties, maar veel collega's vinden het geen probleem af en toe fotomodel te spelen of zelf creatieve input te leveren voor de marketingafdeling. Dat is heel fijn.

BENIEUWD NAAR DE MARKETINGAFDELING?

Onderdeel uitmaken van Nibag? Bekijk dan onze marketingvacature.