MVO JAAROVERZICHT 2021

DUURZAME SAMENWERKING

Om bewoners te stimuleren voor de inspecties thuis te blijven, hebben wij samen met Heimstaden een duurzaam bedankje in het leven geroepen. Rijden wij niet voor niets op en neer en zo besparen wij CO2-uitstoot. Voor deze duurzame samenwerking ontving Heimstaden de Duurzaamheidsprijs 2022.

LOKALE STRATEGIESESSIES

Met onze klanten plannen wij strategiesessies in om bepaalde thema's te bespreken. Het liefst doen we dat lokaal. Met PeelrandWonen gingen wij bijvoorbeeld naar Charme Camping Groen. Om de hoek voor de woningcorporatie uit Boekel. De sessie werd afgesloten met een gids om de omgeving beter te leren kennen.

AANGENAAM WERKEN

Om leuke activiteiten met elkaar te blijven ondernemen, werd er in 2021 van alles (online) geregeld. Zo werd er een online pubquiz georganiseerd, waarvoor alle collega's van tevoren thuis een borrelbox ontvingen. Ook offline werden er verschillende dingen gepland. Zo was er de barbecue, waarbij ook de familie welkom was, en gingen collega's kanoën en suppen in Hulsbeek.

LOKAAL ONDERSTEUNEN

Met pasen vonden alle collega's een zoete verassing in de brievenbus. Ter vervanging van de jaarlijkse paaslunch kreeg iedereen dit jaar brownies thuisgestuurd. Deze brownies kwamen van een kleine lokale onderneming. Zo zorgden we voor binding met Nibag, ondanks dat we thuis moesten werken, én droegen we bij aan onze MVO doelen.

DOPPERS BRABANTWONEN

In samenwerking met BrabantWonen boden wij bewoners die thuisbleven voor de inspectie een Dopper aan. Met als doel om minder op en neer te rijden en zo C02 te besparen. Doppers als bedankje is natuurlijk niet voor niks. Niet alleen is deze herbruikbare waterfles goed voor het milieu. Ook steun je met de aanschaf een drinkwaterproject.

SAMENWERKING SDG

Studenten van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen hebben zich in opdracht van Gemeente Oss verdiept in Nibag en de Sustainable Development Goals. Zij onderzochten hoe wij meer met deze doelen kunnen doen. Hun advies vormt de basis voor de projecten waar wij in 2022 mee hopen te starten.

INSECTENHOTEL HEIMSTADEN

Eén van onze meest duurzame klanten is Heimstaden. Zij verdienen de Duurzaamheidsprijs voor het actief nastreven van de SDG-doelen. Zo gaf Heimstaden duurzame zeepjes aan bewoners en waren ze bezig met verschillende verduurzamingsprojecten. Het insectenhotel hebben ze inmiddels op hun dakterras geplaatst.

INSECTENHOTEL ANTARES

Ook Antares heeft de Duurzaamheidsprijs mogen ontvangen. Zij hebben de prijs verdiend voor de manier waarop zij naar verduurzaming kijken. Niet alleen energiebesparing is daarbij belangrijk, maar ook het geluk van de bewoner. Daarbij zijn ze continu bezig om te kijken hoe het nóg slimmer en beter kan door rekening te houden met de toekomst.

12,5 JAAR NIBAG

26 november 2021: een bijzondere datum. Niet alleen hadden wij 9(!) jubilarissen, ook was het op de dag af 12,5 jaar geleden dat Nibag onder een andere bv ging opereren. Dubbel feest dus, wat we uitgebreid hebben gevierd.

DUURZAAM SINTERKLAAS

Een van onze doelen is het verminderen van afval. Daarom hebben alle medewerkers een Nibag broodtrommel gekregen, zodat zij geen boterhamzakjes meer hoeven te gebruiken. Daarnaast hebben alle collega's een chocoladeletter van Tony's Chocolonely gekregen.

WARME TRUIENDAG

Alle collega's kregen voor kerst een lekker warme Nibag hoodie én een borrelpakket van Boer Spiering – een lokale landwinkel. De Nibag hoodie kwam mooi op tijd voor de warme truiendag van 2022, waaraan een winactie werd gekoppeld. De collega's haalden hiervoor alles uit de kast. Zelfs huisdieren werden ingezet om de prijs binnen te halen.

HELP VOGELS DE WINTER DOOR

De relatiegeschenken zijn altijd in lijn met de SDG-doelen of MVO. Dit jaar is ervoor gekozen om de relatiegeschenken aan te laten sluiten bij SDG-doel 15: Leven op het land. Het thema hierbij was 'help de vogels de winter door'. Ook voor de collega's had het kerstpakket een lokaal tintje.