INTERIMMANAGER HUISVESTING EN FACILITAIRE ZAKEN


Uren: 36 uur


Startdatum: Zo snel mogelijk
Einddatum: Na 12 maanden


Locatie: Gemeente Westland

OVER DE ORGANISATIE

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. Zij zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. De gemeente stuurt op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.

OVER DE OPDRACHT

In de gemeente Westland zijn sinds het najaar van 2017 2 panden in gebruik genomen voor de huisvesting van de organisatie. Een publieks- en bestuurscentrum en een werkkantoor. Het ontwerp, de bouw, de financiering, het onderhoud en een deel van de facilitaire diensten is voor 25 jaar in één keer in de markt gezet. Dit is gebeurd in de vorm van een DBFMO-aanbesteding. De Groene Schakel (DGS) is de opdrachtnemer aan wie de opdracht is gegund.

Het cluster Bedrijfsvoering is binnen de gemeente Westland verantwoordelijk voor het beheer van deze dienstverlening. Er wordt toegewerkt naar een goed beheermodel waarin de resterende wensen en vraagstukken op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken een plaats krijgen. Een ander kleiner deel van de dienstverlening op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken wordt verzorgd door andere gecontracteerde partijen en de interne organisatie.

Voor het geheel van deze dienstverlening is een beheermodel ingericht waarbij de diensten die door verschillende partijen worden geleverd voor de klanten en gebruikers als één geheel worden georganiseerd.

Dit proces is nog niet volledig afgerond. Ondertussen is er in de organisatie behoefte aan een interimmanager die gedurende de overgangsfase zorg draagt voor het managen van de huisvesting en voor het verder inrichten van het beheermodel. Deze manager heeft een goed oog voor alle belangen en draagt zorg voor het contractmanagement, stemt af met het servicemanagement en zorgt samen met de servicemanager voor een optimale voorbereiding van besluiten over wijzigingen door het management van de organisatie.

WIE ZOEKEN WIJ?

Wij zoeken een interimmanager die kan optreden als manager van de dienstverlening van het cluster Bedrijfsvoering op het gebied van de huisvesting en facilitaire zaken. Wij zoeken iemand die kan:

  • Toezien op het goed functioneren van de operationele lijn inzake de huisvesting en facilitaire zaken zowel bij gecontracteerde partijen als bij de interne organisatie en waar nodig zorgdragen voor verbetering;
  • Managen van escalaties op het gebied van huisvesting en facilitaire zaken;
  • Adviseren van het management over wensen tot aanpassing van de overeenkomsten en dienstverlening en daarbij zorg dragen voor een goede afweging van alternatieve oplossingen;
  • Managen van de uitvoering van besluiten tot aanpassing van de overeenkomsten en afspraken;
  • Voeren van diverse overleggen op diverse niveaus in dit verband met interne en gecontracteerde partijen.

Verder kan je mede inrichten van het beheermodel voor het contractmanagement en het servicemanagement voor huisvesting en facilitaire zaken. Ook volg je de ontwikkelingen in de organisatie, vertaal je deze naar de effecten op de service en adviseer je daarover.

EISEN

  • Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van contractmanagement en servicemanagement.

WENSEN

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Manager / Leidinggevende binnen een organisatie die verantwoordelijk is voor het beheer van huisvesting en facilitaire zaken in de afgelopen 10 jaar;
  • Aantoonbare werk ervaring in het relatie- en contractbeheer op gebied van huisvesting en facilitaire zaken (duidelijk weergegeven in het cv middels een toelichting);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheids- / semi-overheidsinstelling in de afgelopen 7 jaar (35 punten).

COMPETENTIES

  • Kwaliteitsgerichte en communicatief sterke manager;
  • Prima onderhandelingsvaardigheden en kunt goed schakelen met de gesprekspartners op de verschillende niveaus:
  • Bij je advisering over operationele en tactische vraagstukken vertaal je interne en externe ontwikkelingen naar integrale advisering.

Het CV (max. 5 pagina's A4) moet worden voorzien van minimaal 2 referenties met contactgegevens en dient geschreven te worden in de Nederlandse taal.
Kandidaten die worden geselecteerd worden gevraagd om een VOG te overhandigen.

Reageren kan t/m 3 september 2021.

Solliciteer direct >

MEER WETEN?

Wil je meer weten of heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met onze HR recruiter.

Mariska Drenth
06 10 31 63 95
m.drenth@nibag.nl

Solliciteer direct >

PROFESSIONALS

Aangenaam, wij zijn Nibag Professionals. Wij zijn een aparte werkmaatschappij van Nibag Groep en richten ons op de tijdelijke, flexibele of vaste invulling van personeel, zowel bij de klanten van Nibag Groep als bij andere diverse opdrachtgevers in het publieke en sociale domein.



Wij houden ons bezig met bemiddeling. Dit doen wij voor externe partijen/klanten, maar ook nemen wij een stukje interne werving voor de Nibag Groep op ons. Onze externe klanten bieden wij diverse personele oplossingen aan op maat.

Lees meer >