COMMUNICATIEMEDEWERKER


Uren: 18 uur


Startdatum: 13-10-2021
Einddatum: 18-02-2022


Locatie: Zwolle

OVER DE ORGANISATIE

Je gaat aan de slag bij de Statengriffie, de ambtelijke ondersteuning van Provinciale Staten. Zij biedt onafhankelijke ondersteuning leden van Provinciale Staten en aan de Commissaris van de Koning in zijn rol van voorzitter van Provinciale Staten. De belangrijkste taak van de griffie is het adviseren en logistiek ondersteunen van Provinciale Staten en haar Statencommissies. werkzaamheden op het gebied van informatievoorziening, ondersteuning en advisering, het formuleren van organiseren van verschillende soorten bijeenkomsten. De griffie werkt voor en met Provinciale Staten aan verbinding met de Overijsselse samenleving en een intensievere samenwerking met Gedeputeerde Staten.

OVER DE OPDRACHT

Ter vervanging van het zwangerschapsverlof van de communicatiemedewerker neem je haar dagelijkse werkzaamheden over.

WIE ZOEKEN WIJ?

Wij zoeken een communicatiemedewerker die verantwoordelijk is voor de redactionele invulling van de website van Provinciale Staten (inwoners) en de statensite (intranet voor statenleden). Verder ben je de eindredacteur voor de statensite en webpagina's van Provinciale Staten en het aankondigen en publiceren van vergaderingen van Provinciale Staten via advertenties in de krant, website en Social Media. Ook behoren de volgende werkzaamheden tot jouw takenpakket:

  • Het pro-actief informeren van Stenleden via nieuwsbrief en statensite;
  • Het zorgdragen voor publiciteitsmateriaal van Provinciale Staten;
  • Het beantwoorden van vragen van Statenleden over bijvoorbeeld het gebruik van vergader- en informatiesystemen en andere zaken op het gebied van communicatie;
  • Het schrijven van korte teksten voor de website, statensite, uitnodigingen etc.;
  • Het maken van foto's tijdens bijzondere momenten van Provinciale Staten (bijvoorbeeld installatie nieuwe statenleden);
  • Het aanspreekpunt voor statenleden met betrekking tot bijeenkomsten zoals Gast van Staten;
  • Het schrijven van nieuwsberichten.

EISEN

  • Aantoonbaar een afgeronde afgeronde MBO / HBO opleiding op het gebied van communicatie of vergelijkbaar;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring in een bestuurlijke organisatie zoals gemeente of provincie.

WENSEN

  • Werkervaring met één of meerdere CMS-systemen;
  • Werkervaring opgedaan met het CMS systeem IPROX;
  • Aantoonbare werkervaring opgedaan op het gebied van digitale communicatie en social media;

COMPETENTIES

  • Snel kunnen schakelen en stressbestendig zijn;
  • Oplossingsgericht denken;
  • Flexibel inzetbaar;
  • Geïnteresseerd in werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Samenwerken binnen een team.

Het CV (max. 5 pagina's A4) moet worden voorzien van minimaal 2 referenties met contactgegevens en dient geschreven te worden in de Nederlandse taal.
Kandidaten die worden geselecteerd worden gevraagd om een VOG te overhandigen.

Reageren kan t/m 3 september 2021.

Solliciteer direct >

MEER WETEN?

Wil je meer weten of heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met onze HR recruiter.

Mariska Drenth
06 10 31 63 95
m.drenth@nibag.nl

Solliciteer direct >

PROFESSIONALS

Aangenaam, wij zijn Nibag Professionals. Wij zijn een aparte werkmaatschappij van Nibag Groep en richten ons op de tijdelijke, flexibele of vaste invulling van personeel, zowel bij de klanten van Nibag Groep als bij andere diverse opdrachtgevers in het publieke en sociale domein.



Wij houden ons bezig met bemiddeling. Dit doen wij voor externe partijen/klanten, maar ook nemen wij een stukje interne werving voor de Nibag Groep op ons. Onze externe klanten bieden wij diverse personele oplossingen aan op maat.

Lees meer >