PROGRAMMAMANAGER ORGANISATIEONTWIKKELING


Uren: 36 uur


Startdatum: 16-09-2021
Einddatum: 16-09-2022


Locatie: Zwolle

OVER DE ORGANISATIE

De gemeente Zwolle is ambitieus. De gemeente groeit en krijgt een andere positie in de omgeving. De gevolgen van deze groei vormen de focus voor de organisatieontwikkeling voor de komende jaren. Het impliceert herpositionering, inhoudelijke vernieuwingen en transformatie van werkwijzen. Om deze verandering het hoofd te kunnen bieden, is er gekozen voor een tijdelijke versterking van het programma- en verandermanagement. Thema's als groei/verstedelijking, gebiedsgericht werken en strategische doorontwikkeling zullen door een hoogwaardig programmabureau worden ondersteund. Voor dit bureau zoeken wij een veranderkundige procesmanager, die in nauwe samenwerking met de strategisch organisatieadviseur van de afdeling HR de implementatie regisseert.

OVER DE OPDRACHT

Je streeft naar samenhang in de organisatieontwikkeling. Dat betekent dat het brede vlak van strategiebepaling en -implementatie, cultuurontwikkeling, organisatiebesturing en positionering je speelveld is. De vraagstukken zijn organisatiebreed en strategisch van aard en vereisen conceptueel, innovatief vermogen en een sterke externe oriëntatie. Je geeft strategisch advies en ondersteuning aan directie, programmamanagement en management en werkt dit uit in conceptuele modellen, scenario's, concrete voorstellen en implementatiestrategieën. Je voert regie over de implementatie en de borging.

De adviseur die we zoeken is een verbinder pur sang. Je haalt inspiratie van buiten naar binnen en je betrekt in de rol van programmamanager en procesmanager de organisatie bij je inspanningen. Je weet denkkracht en passie in de organisatie aan te boren. Wendbaar en koersvast zijn kernwoorden voor je manier van werken: Je onderzoekt en creëert draagvlak, stuurt op resultaten en effecten, anticipeert op ontwikkelingen, stelt bij waar gewenst en evalueert. Je zorgt voor synergie tussen de verschillende thema's en veranderopgaves en bent vraagbaak op jouw terrein.

Je bent gesprekspartner voor onder andere de directie, management, medewerkers en medezeggenschapsorganen en treedt op als opdrachtgever voor externen. Het resultaat van de opdracht is een veranderplan (inclusief implementatiestrategie) voor de belangrijke thema's van de gemeente Zwolle. Dit plan wordt gedragen door de stakeholders en is communiceerbaar voor alle lagen van de organisatie.

WIE ZOEKEN WIJ?

Wij zoeken een programmamanager die in staat is om in een continue veranderende omgeving de lange lijnen van organisatieontwikkeling te schetsen en bewaken. Je hebt visie en strategisch inzicht, bent analytisch, conceptueel sterk en een goede schrijver. Je bent een professionele autonome programmamanager die de verbindingen weet te leggen met en tussen de verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie. Je zet je visie en doelen om in daadkracht. Je kunt overtuigen, inspireren en kennis overdragen. Verbinden, verkennen en verdiepen is de basis van je manier van werken. Je weet mensen mee te krijgen. Je bent gericht op samenwerking, zowel intern- als extern. Je hebt wo-niveau en kunt schakelen in stijl en abstractieniveau en bent daardoor in staat om met verschillende doelgroepen effectief te communiceren. Dit zowel in groepsdynamiek als in 1-op-1 gesprekken.

EISEN

  • Aantoonbaar een afgeronde hbo opleiding en een opleiding op gebied van verandermanagement / organisatieontwikkeling;
  • Ervaring in het schrijven van stukken voor verschillende doelgroepen van medewerkersniveau tot en met directie op cv aangeven bij de functie welke stukken zijn geproduceerd en 3 bijgevoegd;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in de rol van programmamanager en/of procesmanager op veranderkundige opdrachten in de laatste 10 jaar.

WENSEN

  • Ervaring in de rol van programmamanager/procesmanager binnen een politiek- bestuurlijke context (indien dit niet blijkt uit de organisatie -overheid of semioverheid- graag de relevante context op het cv aangeven)

COMPETENTIES

  • Verbinding;
  • Inspirator;
  • Onafhankelijk.

Het CV (max. 5 pagina's A4) dient geschreven te worden in de Nederlandse taal.
Kandidaten die worden geselecteerd worden gevraagd om een VOG te overhandigen.

Reageren kan tot 07-09-2021.

Solliciteer direct >

MEER WETEN?

Wil je meer weten of heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met onze HR recruiter.

Mariska Drenth
06 10 31 63 95
m.drenth@nibag.nl

Solliciteer direct >

PROFESSIONALS

Aangenaam, wij zijn Nibag Professionals. Wij zijn een aparte werkmaatschappij van Nibag Groep en richten ons op de tijdelijke, flexibele of vaste invulling van personeel, zowel bij de klanten van Nibag Groep als bij andere diverse opdrachtgevers in het publieke en sociale domein.



Wij houden ons bezig met bemiddeling. Dit doen wij voor externe partijen/klanten, maar ook nemen wij een stukje interne werving voor de Nibag Groep op ons. Onze externe klanten bieden wij diverse personele oplossingen aan op maat.

Lees meer >